Elements eByggesak
Komplett løsning for byggesaksbehandling
Elements eByggesak følger nasjonal kravspesifikasjon innen byggesaksbehandling og er fullintegrert med alle nødvendige komponenter og tjenester som behøves i byggesaksbehandlingen. Elements eByggesak kan leveres som en integrert del av Elements sak/arkiv, eller benyttes frittstående sammen med andre sak- og arkivsystemer.
Gjør jobben rett første gang
Byggesøknader er ofte mangelfulle, og det krever innsending av tilleggsdokumentasjon. Da er det mye tid å spare for både søker og saksbehandler dersom alt blir gjort riktig første gang.
Elements eByggesak leder brukeren gjennom hele saksbehandlingsprosessen og kontrollerer relevant dokumentasjon digitalt. All nødvendig informasjon finnes i ett og samme brukergrensesnitt. Brukeren får på en enkel måte god og rask oversikt over relevante dokumenter.
Enklere hverdag for byggesaksbehandler
Aktuelle tilleggsmoduler og integrasjoner
Sømløs samhandling med andre systemer sikrer en effektiv arbeids- og dokumentasjonsflyt eliminerer dobbeltarbeid.Overføring av datagrunnlag fra Elements eByggesak til økonomisystem.
Overføring av dispensasjoner direkte fra Elements eByggesak til planregister.
Sømløs dataflyt av matrikkel-informasjon fra digital søknadsløsning, via Elements eByggesak og frem til kommunens matrikkelklient.
Presentasjon av saksinformasjon fra Elements eByggesak i webbaserte kartklienter.
Verdiøkning av datamateriale gjennom avanserte søk, grafikk og drill-down-funksjonalitet.
Forbedring av arbeidet med oppfølging av ulovlige tiltak som er i strid med plan- og bygningsloven.
Åpen og utvidbar skytjeneste
Elements er en åpen, fremtidsrettet og driftssikker plattform som er tilrettelagt for samhandling og tilpasning etter virksomhetens behov. Nye brukere kan enkelt legges til og systemet nås fra ulike plattformer.
Godkjent av DiBK
Elements eByggesak er godkjent av Direktoratet for byggkvalitet (DiBK).
Godkjenningen er i henhold til «Nasjonal produktspesifikasjon for plan- og byggesaker» (NPS), versjon 3.0 av 21.05.2021, krav 003. Det følger av kravet at fagsystem skal ha nødvendig godkjenning fra DiBK som dokumenterer at løsningen støtter nasjonale sjekklister, import av søknadsdata fra FtPB, og tilbakemeldinger via FtPB til søknadssystem.
eByggesak teamet hos Sikri
Fellestjenester BYGG
Fellestjenester BYGG er en digital regelverksplattform som kontrollerer og sender inn byggesøknader til riktig kommune. Dermed blir det enklere for søkeren å levere komplette byggesøknader. Fellestjenester BYGG er utviklet av Direktoratet for byggkvalitet.
Les mer på dibk.no/fellestjenesterbygg
Fellestjenester BYGG bruker Altinn som teknisk plattform og KS FIKS Meldingsformidler til innsending av søknader og videre dialog med søkeren.
Les mer om FIKS på ks.no
Ta kontakt med oss
Vi tar gjerne en hyggelig prat for å finne en god løsning for dere. Fyll ut skjemaet så hører dere snarlig fra oss.
Skriv gjerne litt om hva det gjelder slik at vi kan raskere svare på henvendelsen.